Followers

Sunday, 29 July 2012

Tasneem 5 bulan dah

Assalamualaikum..
Salam semua...
Sedar tak sedar, dah 9 hari kita berpuasa.....Alhamdulillah....MT masih lagi berkemampuan untuk berpuasa sambil menyusukan Tasneem.....Walaupun kadang-kadang tak sampai separuh hari perut dah berkeroncong....dan kadang-kadang rasa tersangat laa dahaga dan kadang-kadang terasa seperti kehabisan tenaga....Bagi MT ini semua dugaan bagi ibu-ibu yang menyusu dalam menunaikan tanggungjawab sebagai seorang Muslim di samping menjalankan tanggungjawab terhadap si kecil...Besarkan pengorbanan seorang ibu.......

26hb Julai genab umur Tasneem 5 bulan dan kena inject untuk DTaP/DT (dos3), Hib (dos3) dan IPV (dos3).....Tapi baru semalam 28 Julai baru berkesempatan bawa Tasneem ke klinik...Sebelum ni setiap kali nak ke klinik...klinik dah tutup.....ye laa kan bulan puasa...waktu siang sampai jam 3ptg beroperasi...tapi abi bawa ke klinik  jam 4 petang...sebelum ni MT bawa Tasneem ke KK je...

Selama 2 hari sebelum ke klinik, MT perhatikan Tasneem macam seperti orang susah hati bila diberitahu yang dia nak kena inject...
Asyik duk termenung je...macam tengah fikirkan sesuatu....
Tapi time kena inject...Tasneem tak menangis pun apatah lagi bunyi suara...cool je anak mami ni...sampai doktor pun hairan...siap tanye lagi...sebelum ni kena inject nangis tak..... of coz laa nangis....walaupun nangis ala2 manja gitu.....sedar tak sedar dah 5 bulan dah Wan Tasneem Amani...lagi sebulan dah boleh makan.... :)

Agak2 Apa Laa Yang Tasneem Fikirkan...
- 5 months old -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...